summaryrefslogtreecommitdiffstats
path: root/kcho_2015_07_09.rst
diff options
context:
space:
mode:
authorMatěj Cepl <mcepl@cepl.eu>2016-10-28 15:41:01 +0200
committerMatěj Cepl <mcepl@cepl.eu>2016-10-28 15:41:01 +0200
commit9a77d4ca19cddddb8c2247cd6900830e31cc3804 (patch)
tree62aa9038017d51356a2f4bfbd217799348669cdb /kcho_2015_07_09.rst
parent37d2949a5cc0a1838b4743f263f5b61f162e47db (diff)
downloadblog-source-9a77d4ca19cddddb8c2247cd6900830e31cc3804.tar.gz
Publishing some old notes from KChO conference
Diffstat (limited to 'kcho_2015_07_09.rst')
-rw-r--r--kcho_2015_07_09.rst68
1 files changed, 68 insertions, 0 deletions
diff --git a/kcho_2015_07_09.rst b/kcho_2015_07_09.rst
new file mode 100644
index 0000000..829e681
--- /dev/null
+++ b/kcho_2015_07_09.rst
@@ -0,0 +1,68 @@
+Poznámky z KChO 2015-07-09
+##########################
+
+:date: 2015-07-09T16:00:00
+:category: faith
+:tags: czech, KChO, Kodet, sermon, Bible
+
+P. Vojtěch Kodet … příběh o bohatém mladíkovi (Mk 10)
+=======================================================
+
+Prvoplánová zvěst tohoto příběhu je skutečně znepokující (konec
+konců po otci jsem zdědil nějaké jměni). To je otázka velice
+osobní, ale myslím, že to není hlavní otázka tohoto textu. Konec
+konců Kristus nepřinesl nový zákon, takže je hloupé udělat
+z tohoto příběhu paragraph tvrdící, že každý katolík se musí
+vzdát všeho svého majektu.
+
+Myslím, že to více znamená, že každý z nás máme nějaké zatvrdlé
+místo v srdci, nějakou smradlavou hromádku svinstva, kterou se
+snažíme ignorovat, nebo schovat před Pánem a vyčistit bez Jeho
+pomoci (protože se bojíme, že by ta hromádka nás mohla odradit).
+Jeho hromádka byly peníze, co je naše?
+
+Markéta dodala, že podstatné je, že to co právě děláme jako svoje
+poslání musíme dělat naplno. Nemůžeme to dělat jenom napůl,
+nemůžeme si nechávat něco stranou. Ale to kam nás Pán Bůh
+povovlává musíme přjmout naplno.
+
+
+Michelle Moran: Když zavolá Pán
+===============================
+
+(vedoucí organizace koordinující Katolické charistmatické hnutí
+a šéfka jeho evropské části)
+
+Žijeme v sekulární společnosti, ve společnosti která nevychází
+z duchovních zásad a musíme se za ní modlit.
+
+„Adame, kde jsi?“ Adam se skrává, když nás Bůh hledá.
+
+Nebezpečí je, že na začátku jsme rychlí v následování, ale pak
+nalezneme svoji pohodu, odpočinutí, odpočinutí a Pána Boha ve
+spánku neslyšíme. Nejsme povoláni k odpočívání ale k tomu
+abychom byli poutníci, kteří jsou vedeni dál a dále mocí Ducha
+Božího.
+
+Pastor rostoucího sboru dostal slovo o tom, že jeho sbor poroste.
+Jeho reakce bylo, že padl na kolena a rozplakal se. Ptali se ho
+proč a jeho odpověď byla, že ví, kolik ho stál růst jeho sboru
+dosud.
+
+Evangelium není "Buď křesťanem a všechno bude v pořádku". Je to
+pravda, ale ne celá. Pravda je, že nás to bude stát všechno. Bude
+nás to stát náš život. Ale samozřejmě i tato cena je v pořádku za
+to, co dostaneme.
+
+Na začátku knihy Deuteronomium Mojžíš znovu ujišťuje děti Boží.
+„Viděli jste Boha v poušti …“ I v poušti, kde jsme možná teď,
+můžeme vidět Boha. Na poušti můžeme dojít k vodám.
+
+{mezichrupka}
+
+Jednou z metod jak slyšet Pána Boha je „zabydlet se v Slově Božím“
+(prý z Jana). Jsme skutečně zabydleni v Slově Božím?
+
+Druhou metodou jak slyšet Boha je žít ve společenství.
+Potřebujeme se navzájem! Jsem Kristem pro druhé anebo jsem
+jedním z těch komu se ostatní chtějí vyhnout.